DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 15.11.2011 20:10:55 

Veteráni Škoda

Škoda Garde

Škoda Garde

Tento vůz byl zakoupen v březnu 2009 od majitele, jehož otec zemřel. A protože si na něm rodina zakládala, chtěl jej umístit do "dobrých rukou". Vůz nebyl nikdy v zimě provozován a dokonce prý toho moc nenajezdil ani za deště. Proto je v původním laku (kromě předních blatníků, které byly bohužel měněny) a má od roku výroby (1984) najeto poctivých cca 38 000 kilometrů. Automobil nemá známky koroze, na fotkách zachycen původní nezničený interiér.

Další plán akcí na tomto autě: Celkové vyčištění vozu, přeleštění, přetěsnění a renovace motoru a motorové části, výměna některých neoriginálních dílů (např. poklice na kolech, přední nárazník, atd.). 

Poznámka na závěr: Na internetu není mnoho takových vozů v zachovalém původním stavu, což byl hlavní důvod k jeho koupi a zařazení do sbírky (i když se jedná o poměrně nový vůz).

        

 

Škoda Garde – typ 743

rok výroby 1984

Nadstandardní výbava vozu:

-         autorádio, anténa

-         zadní mlhovka, zadní zástěrky

 

Původní cena: nemám informace

(zakoupeno v Tuzexu)

 

Technické údaje vozu:

Motor:                     čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s rozvodem 

                              OHV, umístěný podél za zadní nápravou

Zdvihový objem:       1174 ccm                                          

Vrtání x zdvih:          72 x 72 mm

Výkon (SAE):              42,7 kW při 5200 ot./min.

Max. kroutící moment (SAE): 85,5 Nm při 3250 ot./min.

Mazání motoru:         tlakové, oběžné

Chlazení motoru:       s nuceným oběhem kapaliny, s chladičem umístěným vpředu a

                               s elektrickým ventilátorem   

Karburátor:              Jikov 32 EDSR, od roku 1984 Jikov 32 SEDR

Alternátor:                Pal-Magneton 14 V – 35A

Spojka:                         suchá, jednokotoučová, s kapalinovým ovládáním

Převodovka:              čtyřstupňová se zpětným chodem, plně synchronizovaná

Rozvodovka:                stálý převod 4,22 

Podvozek:                    bezrámová konstrukce

Přední náprava:         lichoběžníková, s dvojicemi trojúhelníkových ramen, odpružená

                               vinutými pružinami

Zadní náprava:          dělená, kyvadlová, odpružená s vinutými pružinami

Brzdy:                       provozní – kapalinová, dvouokruhová, přední – kotoučové, zadní –

                               bubnové

                                      parkovací – mechanická, bubnová na zadní kola

Rozměry vozu:            4175 mm x 1610 mm

Hmotnost vozu:        celková 1265 kg

        pohotovostní 915 kg

Spotřeba:                      7,9 při rychlosti 102 km/h, 8,9 město,

        6,5 při rychlosti 90 km/h, 9,2 při rychlosti 120 km/h

 

Počet vyrobených kusů: 11 179 ks

 

doba renovace vozu = plánováno na jaro 2010

(pouze vyčištění, přetěsnění, mírné úpravy do původního stavu)

 

!!!NEPRODEJNÉ!!!

 

Zdroj informací: Kniha „L&K – Škoda II.díl Let okřídleného šípu 1945-2003“, Petr Kožíšek, Jan Králík, 2003