DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 15.11.2011 20:10:55 

Veteráni Škoda

Škoda Octavia

Škoda Octavia Super

Rok výroby 1960. Vůz byl zakoupen v roce 2002, renovace proběhla v letech 2002-2003. Auto bylo zakoupeno zároveň se Škodou Octavií 1963 (viz v odkazu "Čekají na renovaci... ) na jaře v roce 2002. Obě auta si kdysi koupili dva bratři (dnes důchodci) a automobily jim dobře sloužily celý život. Já jsem u obou vozů druhý majitel. Automobil do poslední chvíle před renovací jezdil (jen originální, původní SPZ byla deponována). Na vozidle nebyly dělány předchozím majitelem téměř žádné neodborné zásahy, vůz nebyl nikdy předchozím majitelem rozebrán. Při renovaci byly pouze vyměněny přední nové blatníky, podnárazník (který byl promáčknut v garáži). Kromě nového stropního čalounění a jiného motoru ze stejné typu vozidla (původní majitel si i po několika hodinovém přemlouvání motor nechal pro svůj malotraktor :( ) a některých opravdu nepatrných maličkostí zrenovováno do původního stavu (na 98 %). Vozidlo má veteránskou testaci.   
 
    
Škoda Octavia Super – typ 993

rok výroby 1960

Původní cena: 38.500 Kčs (volný trh)

Nadstandardní dobová výbava vozu:
-         přední mlhovky                                    (96 Kčs za kus)
-         zadní zástěrky Standard                      (47 Kčs za pár)
-         tlumič výfuku                                        (57,60 Kčs)
-         autorádio Tesla zvané „Orlík“              (1.360 Kčs)
-         ozdobné obruče (mezikruží kol)          (57 Kčs/ks)
-         ozdobné bílé boky pneumatik             (60 Kčs/ks I.jakost)
-         příruční hasící přístroj                          (82,10 Kčs)
-         hliníkové podložky SPZ, ozdobné šroubky
 
Technické údaje vozu:
Motor:                          čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s rozvodem OHV
Zdvihový objem:         1221 ccm                                           
Vrtání x zdvih:             72 x 75 mm
Výkon (SAE):               45 k (33,09 kW) při 4200 ot./min.
Max. kroutící moment (SAE): 8,6 kpm (84,3 Nm) při 2500 ot./min.
Mazání motoru:           tlakové, oběžné, zubovým čerpadlem, s obtokovým čističem
Chlazení motoru:        nucený oběh kapaliny lopatkovým čerpadlem, regulace termostatem a posuvnou   
  clonou chladiče, přetlakový chladič náporový s ventilátorem
Karburátor:                  spádový JIKOV 32 SOPb
Dynamo:                      12 V – 200 W
Spojka:                         suchá, třecí, jednokotoučová, s přímým mechanickým ovládáním a štítem středěným 
                                      v osazení setrvačníku
Převodovka:                mechanická, čtyřstupňová se zpětným chodem, kola s čelním šikmým ozubením,
                                      s blokovanou synchronizací II., III. a IV. stupně
Rozvodovka:                kuželové soukolí s ozubením Gleason, stálý převod 1 : 4,78 kuželový diferenciál
Rám:                              páteřový s centrální nosnou rourou, vpředu rozvidlený, vzadu příruba pro rozvodovku
Přední náprava:          dělená, lichoběžníková s nezávislým pérováním vinutými pružinami, s dvojicemi
                                      trojúhelníkových ramen, teleskopickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zadní náprava:           dělená, s kyvadlovými polonápravami, s příčným listovým perem s progresivním  
  účinkem a s teleskopickými tlumiči, upevněná na přírubu páteřového rámu          
Brzdy:                           provozní (nožní) – hydraulická, bubnová, jednookruhová, na 4 kola
                                      parkovací (ruční) – mechanická, bubnová, na zadní kola
Rozměry vozu:            4065 mm x 1600 (výška zatíženého vozu 1430 mm)
Hmotnost vozu:         celková – 1270 kg, pohotovostní – 920 kg
Spotřeba:                     8 litrů / 100 km při rychlosti 76 km / hod.

Počet vyrobených kusů:
79 489 ks (pouze Super), Octavií – 229 531 ks

Počet všech typů starých Octávií v registru vozidel (rok 2005):
9 888 ks (MF Dnes 1.6.2005)

doba renovace vozu = cca 2 roky

!!!NEPRODEJNÉ!!!


Zdroj informací: Kniha „Od Spartaka k Octavii“, Jaroslav Gereg, 2004