Škoda Garde
Tento vůz byl zakoupen v březnu 2009 od majitele, jehož otec zemřel. A protože si na něm rodina zakládala, chtěl jej umístit do "dobrých rukou". Vůz nebyl nikdy v zimě provozován a dokonce prý toho moc nenajezdil ani za deště. Proto je v původním laku (kromě předních blatníků, které byly bohužel měněny) a má od roku výroby (1984) najeto poctivých cca 38 000 kilometrů. Automobil nemá známky koroze, na fotkách zachycen původní nezničený interiér.
Další plán akcí na tomto autě: Celkové vyčištění vozu, přeleštění, přetěsnění a renovace motoru a motorové části, výměna některých neoriginálních dílů (např. poklice na kolech, přední nárazník, atd.).
Poznámka na závěr: Na internetu není mnoho takových vozů v zachovalém původním stavu, což byl hlavní důvod k jeho koupi a zařazení do sbírky (i když se jedná o poměrně nový vůz).
Škoda Garde – typ 743
rok výroby 1984
Nadstandardní výbava vozu:
- autorádio, anténa
- zadní mlhovka, zadní zástěrky
Původní cena: nemám informace
(zakoupeno v Tuzexu)
Technické údaje vozu:
Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s rozvodem
OHV, umístěný podél za zadní nápravou
Zdvihový objem: 1174 ccm
Vrtání x zdvih: 72 x 72 mm
Výkon (SAE): 42,7 kW při 5200 ot./min.
Max. kroutící moment (SAE): 85,5 Nm při 3250 ot./min.
Mazání motoru: tlakové, oběžné
Chlazení motoru: s nuceným oběhem kapaliny, s chladičem umístěným vpředu a
s elektrickým ventilátorem
Karburátor: Jikov 32 EDSR, od roku 1984 Jikov 32 SEDR
Alternátor: Pal-Magneton 14 V – 35A
Spojka: suchá, jednokotoučová, s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová se zpětným chodem, plně synchronizovaná
Rozvodovka: stálý převod 4,22
Podvozek: bezrámová konstrukce
Přední náprava: lichoběžníková, s dvojicemi trojúhelníkových ramen, odpružená
vinutými pružinami
Zadní náprava: dělená, kyvadlová, odpružená s vinutými pružinami
Brzdy: provozní – kapalinová, dvouokruhová, přední – kotoučové, zadní –
bubnové
parkovací – mechanická, bubnová na zadní kola
Rozměry vozu: 4175 mm x 1610 mm
Hmotnost vozu: celková 1265 kg
pohotovostní 915 kg
Spotřeba: 7,9 při rychlosti 102 km/h, 8,9 město,
6,5 při rychlosti 90 km/h, 9,2 při rychlosti 120 km/h
Počet vyrobených kusů: 11 179 ks
doba renovace vozu = plánováno na jaro 2010
(pouze vyčištění, přetěsnění, mírné úpravy do původního stavu)
!!!NEPRODEJNÉ!!!
Zdroj informací: Kniha „L&K – Škoda II.díl Let okřídleného šípu 1945-2003“, Petr Kožíšek, Jan Králík, 2003